مشاور مدیریت

مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی ،

مشاور مدیریت

مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی ،

مشاور مدیریت


علی خویه
www.khooyeh.ir
مشاور ارشد مدیر عامل
مشاور مدیران برتر شرکت های بزرگ
مشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللی
مشاور ارشد مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برند های معتبر
----------------------------

شرکت مشاور مدیریت
خدمات مشاوره مدیریت
گروه مشاوره مدیریت
مشاوره مدیریت کسب و کار
مشاوره مدیریت استراتژیک
مشاوره بازاریابی و فروش

آخرین مطالب

انواع استراتژی ها در مدیریت

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ب.ظ
انواع استراتژی

تقسیم بندی انواع استراتژی  بر حسب سطوح سازمان:

1- استراتژی های سطح سازمان

2- استراتژی های سطح کسب و کار

3- استراتژی های سطح وظیفه ای

مثال زامیاد


تقسیم بندی انواع استراتژی بر حسب ماتریس سوات (SOWT):

1- استراتژی های تهاجمی (SO) ( Strength, Opportunity )

2- استراتژی های محافظه کارانه (WO) ( Weakness, Opportunity )

3- استراتژی های رقابتی (ST) ( Strength, Threat )

4- استراتژی های تدافعی (WT) ( Weakness, Threat )


تقسیم بندی انواع استراتژی توسط دیوید:

1- استراتژی های یکپارچگی

2- استراتژی های متمرکز

3- استراتژی های تنوع

4- استراتژی های تدافعی

5-استراتژی های عمومی مایکل پورتر


تقسیم بندی انواع استراتژی توسط دیوید:

1- استراتژی های یکپارچگی

در این استراتژی ها شرکت می کوشد توزیع کنندگان، عرضه کنندگان مواد اولیه و شرکت های رقیب را تحت کنترل خود در آورند.


-یکپارچگی عمودی به بالا

بدست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر سیستم توزیع یا خرده فروشی ها


-یکپارچگی عمودی به پایین

به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر عرضه کنندگان مواد اولیه


-یکپارچگی افقی

به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر شرکت های رقیب


2- استراتژی های متمرکز

تلاش های متمرکز و فشرده ای نیاز دارند تا شرکت بتواند بدان وسیله محصولات خود را از نظر رقابتی بهبود بخشد


-رسوخ در بازار

بالا بردن سهم بازار برای محصولات یا خدمات کنونی از مجرای افزایش تلاش هایی که در زمینه بازاریابی انجام می شود

مثال: افزایش تعداد فروشندگان، افزایش هزینه های تبلیغاتی، ترویج گسترده برای افزایش فروش، تقویت روابط عمومی و تبلیغات.


-توسعه بازار

عرضه محصولات و خدمات کنونی به مناطق جغرافیایی جدید.


-توسعه محصول

بالا بردن فروش از طریق بهبود بخشیدن به محصولات و خدمات کنونی یا عرضه نوع جدید آن محصولات و خدمات.


3- استراتژی های تنوع

متنوع ساختن فعالیت ها و ایجاد واحد های کسب و کار جدید


-تنوع همگون

محصولات و خدماتی جدید ولی مرتبط بر محصولات و خدمات خود بیفزاید.


-تنوع افقی

محصولات و خدماتی جدید ولی بی ربط، بر محصولات و خدمات خود می افزاید و به مشتریان کنونی خود عرضه می کند.

مثال: شرکت پپسی وارد بازار بطری آب شده


-تنوع ناهمگون

محصولات و خدماتی جدید ولی بی ربط، بر محصولات و خدمات  اصلی خود به بازار عرضه می کند.


4- استراتژی های تدافعی

کم کردن نقاط ضعف داخلی و پرهیز از تهدیدات ناشی از محیط خارجی است.


-مشارکت

دو یا چند شرکت، یک شرکت تضامنی موقت تشکیل می دهند و از فرصت پیش آمده بهره برداری می نمایند.


-کاهش

با گروه بندی جدید در دارایی ها و هزینه ها سیر نزولی فروش و سود را معکوس نماید. هدف از این استراتژی این است که سازمان در زمینه تخصصی وضع خود را مستحکم نماید. مثال: فروش زمین های شرکت، کاهش کارکنان، تعطیلی واحد های کسب و کار قدیمی و منسوخ

 

-واگذاری

فروش یک واحد مستقل یا بخشی از سازمان. اغلب، شرکت بخشی از واحد های خود را می فروشد تا برای سرمایه گذاری خاص یا خرید شرکت های دیگر تامین سرمایه نماید.


-انحلال

فروش تمام دارایی ها به ارزش واقعی را انحلال شرکت می نامند.


-ترکیب

دو یا چند استراتژی را به صورت همزمان در هم ترکیب نمایند.  بعلت منابع محدود احتمال موفقیت

در این نوع استراتژی کم است.


5-استراتژی های عمومی مایکل پورتر

استراتژی ها کسب و کار می تواند رقابتی (مبارزه با تمام رقبا برای کسب مزیت) باشد و نشان دهد که یک شرکت چه طور باید در یک صنعت خاص رقابت کند.


-رهبری هزینه ها

توانایی یک شرکت یا واحد تجاری در طراحی، تولید و بازاریابی یک محصول، با هزینه کمتر یا کاراتر از رقبایش.


-تمایز محصولات و خدمات

توانایی ارایه ارزشی منحصر به فرد و برتر به خریدار از حیث کیفیت، ویژگی های خاص یا خدمات پس از فروش

 

-تمرکز

تمرکز بر گروه خاصی از مشتریان





مایکل پورتر

-استراتژی

لینک دانلود مقاله  What is Strategy - Michael E. Porter

http://www.box.net/shared/buvejtn1ke

-مزیت رقابتی
-استراتژی های عمومی یا رقابتی
-پنج نیروی رقابتی شکل دهنده استراتژی
لینک دانلود مقاله  The Five Competitive Forces That Shape Strategy - Michael E. Porter
http://www.box.net/shared/hi89a36z2m

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی