مشاور مدیریت

مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی ،

مشاور مدیریت

مشاور مدیریت، ارتقای عملکرد مدیریتی، تحلیل و اصلاح مشکلات سازمانی ،

مشاور مدیریت


علی خویه
www.khooyeh.ir
مشاور ارشد مدیر عامل
مشاور مدیران برتر شرکت های بزرگ
مشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللی
مشاور ارشد مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برند های معتبر
----------------------------

شرکت مشاور مدیریت
خدمات مشاوره مدیریت
گروه مشاوره مدیریت
مشاوره مدیریت کسب و کار
مشاوره مدیریت استراتژیک
مشاوره بازاریابی و فروش

آخرین مطالب

مدیریت نوین و مدیران موفق

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۶ ب.ظ
برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
Businessman working with documents in the office
Businessman working with documents in the office

مدیریت نوین و مدیران موفق

علی خویه

 

  • شناخت بهتر از سازمان و ابعاد آن

 

  • شناخت علمی و دقیق تر از مفهوم مدیریت و اصول و کارکردهای مربوط به آن

 

  • ایجاد بسترمناسب جهت برگزاری دوره های تخصصی در رابطه با مفاهیم و فنون مختلف مدیریتی

 گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت

 

گفتار دوم: کارکرد های اساسی مدیریت

  • گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت

ب-مدیریت (management)

-اهمیت مدیریت

-تعریف مدیریت

-سطوح مدیریت

-مهارتهای مدیریت

-نقشهای مدیریت

-وظایف مدیریت

مدیریت: علم یاهنر؟

مدیریت موفق و مؤثر

-کارایی / اثربخشی / بهره وری

الف- سازمان (organization)

-اهمیت سازمان

-تعریف سازمان

-انواع سازمان

-ارکان سازمان

-استعاره های سازمان

 Business & Finance khooyeh ir (30)


  • سازمان ها امتداد خویشتن ما می باشند

    (اسکات،۱۹۸۷)
  • اهمیت سازمان ها
  • جامعه امروز یک جامعه سازمانی(organizationa society) است و کل جهان به مثابه سازمانی است که همه مردان و زنان در آن نقشهای سازمانی ایفا می کنند.(اتزیونی)

 

  • سازمان ها پدیده های کلیدی جوامع مدرن محسوب می شوند.(پرو)

 

  • سازمانهای بزرگ به معنای وسیع کلمه از شالوده های اساسی جوامع امروزی به شمار می آیند. آنها زمانی که تمدن ها به درجه ای معین از بلوغ و تکامل برسند، ظهور می یابند.(اسکات)
  • تعریف سازمان

   پدیده ای اجتماعی که به طور آگاهانه طراحی و هماهنگ شده، دارای مرز نسبتا مشخصی بوده و به منظور تحقق هدف یا اهدافی بر اساس یک سلسله مبانی نسبتا دائمی فعالیت می کند.

  • انواع سازمان
  • برحسب اندازه (کوچک / متوسط / بزرگ)
  • برحسب نوع مالکیت (خصوصی / عمومی / دولتی)
  • ارکان سازمان

 

افراد

 

ساختار                                تکنولوژی

 

 

اهداف

 

  • مدیریت و اهمیت آن
  • اغلب صاحبنظران، علل موفقیت یا شکست سازمانها و نهادها را ناشی از تفاوت در نحوه مدیریت آنها می دانند.

 

  • مدیریت ، عضو اصلی وحیاتبخش هر سازمان است.(دراکر)

 

  • مدیریت مسیر حرکت سازمان از وضع موجود به وضع مطلوب را هدایت می کند.

 

  • تعریف مدیریت
  • مدیریت عبارتست از هنر انجام کار با و به وسیله دیگران(فالت)

 مدیریت فرایند هماهنگ سازی فعالیتهای فردی و گروهی در جهت اهداف جمعی می باشد.(دانلی)

 

  • مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی وانسانی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است که از طریق برنامه ریزی، سازماندهی ،هدایت و کنترل عملیات برای دستیابی به اهداف تعیین شده، صورت می گیرد.

    علی خویه مشاور فروش و بازاریابی- برندینگ

علی خویه مشاور مدیریت

 

 مدیریت عالی (ریاست-معاونت)

 

مدیریت میانی (مدیر کل)

 

مدیریت عملیاتی (سرپرستی)

 

  • POSDCORB

 

 

  • جایگاه تصمیم گیری در کارکردهای مدیریت
  • وظایف مدیریت از دیدگاه کلاسیک ها

 human resource management

  • برنامه ریزی (P anning)
  • سازماندهی (Organizing)
  • هماهنگی (Coordinating)
  • فرماندهی(Commanding)
  • نظارت (Contro )
  • POSDCORB

P=P anning

O=Organizing

S=Staffing

D=Directing

Co=Coordinating

R=Reporting

B=Budgeting

برنامه ریزی

سازماندهی

کارگزینی

فرماندهی

هماهنگی

گزارش دهی

بودجه بندی

 

برنامه‏ ریزی

              

                         سازماندهی                   کنترل

                                       هدایت

  • مدیریت: علم یا هنر؟
  • علم(Science) دانستن است و هنر(Art) توانستن.

 

  • آن بخش از مدیریت که با آموزش فراگرفته می شود، علم مدیریت و بخشی از آن که از طریق کسب تجارب و اندوخته ها و به کارگیری آنها در شرایط مختلف حاصل می شود، هنر مدیریت می دانند.

 

  • مدیریت فن و هنری است که از طریق درک و فهم علمی قابل پیشرفت است.عمل مدیریت باید با دانش علمی، توانایی هنری، مهارت فنی و اخلاق اجتماعی تؤام باشد.
  • مدیریت موفق و مؤثر

مدیری که بتواند حداقل نتیجه قابل قبول را با استفاده از ابزارهایی نظیر تنبیه، توبیخ، کسر حقوق و غیره فراهم سازد، مدیرموفق ((Successfu نامیده می شود، در حالی که مدیر مؤثر(Effective) به کسی می گویند که بتواند ۸۰ الی ۹۰ درصد توانایی های افراد را به کار گیرد.

  • کارآیی
  • کارآیی Efficiency)) یکی از اجزای مهم عملکرد مدیریت و بهره وری محسوب می شود.

 

  • کارآیی یعنی درست انجام دادن کارها (پیتر دراکر)

 

  • کارآیی عبارتست از نسبت بازده و هزینه

 

  • کارایی یعنی انجام خوب کارها با صرف زمان و هزینه کمتر . آن بر چگونگی انجام کار تأکید دارد.
  • اثر بخشی
  • اثر بخشی (Effectiveness) نیز به مانند کارایی یکی دیگر از اجزا و مؤلفه های مهم عملکرد مدیریت و بهره وری وی محسوب می شود.
  • اثر بخشی یعنی انجام کارهای درست (پیتر دراکر)

 management marketing sales khooyeh (9)

  • اثر بخشی عبارتست از میزان تحقق اهداف یا نتایج مطلوب.

 

  • اثر بخشی مهم تر از کارآیی است و کلید موفقیت سازمان محسوب می شود. در اثر بخشی تمرکز و تأکید بر نتایج کار است نه نحوه انجام آن.
  • بهره وری
  • بهره وری (Productivity) عبارتست از مجموع کارآیی و اثر بخشی

                  اثربخشی + کارآیی =بهره وری

 

  • بهره وری عبارتست از نسبت ستاده ها به داده ها

 

  • بهره وری یعنی انجام درست کارهای درست (پیتر دراکر)

 


علی خویه

www.khooyeh.com
www.khooyeh.ir
www.gmas.ir
مشاور ارشد مدیر عامل
مشاور مدیران برتر شرکت های بزرگ
مشاور ارشد مدیران عامل سازمان های ملی و بین المللی
مشاور ارشد مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برند های معتبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی